Vi drömmer om dig

Gift, 25 år, PCOS, maken har ibland lågt antal spermier och ibland normalt.

Länge sedan

Publicerad 2016-09-10 07:59:40 i 6-12 månader, Allmänt,

Ja det blir långt mellan inläggen då det är fullt upp här hemma med Oliver. Men just nu känns det lite bättre. Inte för att han är mindre jobbig utan för att jag har funnit ett sätt som gör att dagarna inte blir ett levande helvete utan hanterbart istället.

Vi går till öppna förskolan varje dag som jag är själv med Oliver. Annars om vi inte är där så är drt för att vi träffar vänner och gör nåt kul med dem. Men på öppna förskolan är Oliver betydligt gladare. Han är fortfarande livrädd för andra barn trots att vi har varit där varje dag i två veckor tid. Vi brukar vara där 9:20-11:20. Sen hem och äta lunch och sova. Sen åker vi tillbaka till öppna 14-16. Sen hem och möta pappa som kommer hem 16:15. Så ser dagarna ut.

Nätterna har även de blivit lite bättre. Det händer någon gång ibland att han får för sig att sova 19-05:20 utan ett enda uppvak. Det är underbart. Men oftast vaknar han två gånger om natten och då räcker det med att stoppa in nappen och lägga honom på magen och lägga min hand på hans rygg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Milli

Jag är 25 år och jag drömmer om att få ett barn, men vägen dit har inte varit så enkel som vi kunde tro. Vi började vår resa maj 2013. Vi har nu fått genomgå undersökning där det visat sig att jag har PCOS. Nu börjar vi med tabletter för att se om det blir någon ägglossning. 2013 Maj- sluta med p-piller 2014 Feb-utredning och fick Letrozol. En äggblåsa. Mars- Letrozol, en äggblåsa tog ovitrell. April/Maj- Letrozol fungerade ej. Fick gonal-f men hände inget. Maj- Letrozol igen men 1,5 i dos. Fick tre stora äggblåsor. Avbryta och ta provera. Juni- Letrozol enkel dos fick en äggblåsa tog ovitrell. Juli-September- Letrozole 1,25 dos. Dock ska jag ta enkel dos enligt läkaren. Men vill gärna vara på säkra sidan att det alltid blir blåsa. Extra stöd också av crinone. Och tar alltid ovitrelle.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela